BLOG

Szkolenia, projekty, aktualności

#6 PODSUMOWANIE CYKLU „SZTUCZKI SPRZEDAWCÓW”

Rok się kończy… Wszyscy robią jakieś podsumowania, więc zrobię i ja, a co! To już koniec cyklu „Sztuczki sprzedawców”, na pomysł którego wpadłam nie mogąc się opędzić od wszechobecnego Black Friday.

Każdy z nas codziennie podejmuje wiele różnych decyzji zakupowych – i mniejszych, i większych. Kiedy jednak dokładniej zastanowimy się nad procesem wyboru, może się okazać, że w sumie sami nie wiemy dlaczego wybraliśmy taki a nie inny towar i jak to się stało, że do koszyka wskoczyło nam aż tyle produktów. Czym są więc przemyślane zakupy i na czym polega świadomy wybór?

Przerobiliśmy razem parę tematów:

Ale, ale… Skoro dzielnie śledziliście cały cykl, na koniec jeszcze jedna mała sztuczka 🙂 Wiedzieliście o tym, że darmowe próbki wcale nie są takie darmowe? Wprawdzie nie płacimy za nie od razu, ale często chcemy się po prostu odwdzięczyć (reguła wzajemności jest mocno zakorzeniona w naszych głowach) i kupić pełnowartościowy produkt. Poza tym przywiązujemy się do produktów, np. do kosmetyków. Jeśli spróbujemy kremu, nawet zbyt drogiego, łatwiej będzie nam się na niego zdecydować – lubimy przecież to, co już znamy. Sama korzystam z próbek (kiedy się ma alergie na wszystko, nie ma wyjścia) i wiem, że czasami mnie kusi, choć do samego produktu jeszcze w pełni się nie przekonałam… Jak więc opierać się tej sztuczce? Jeśli zdecydujemy się już na degustację (tutaj dochodzi jeszcze do tego miła, ładna hostessa, zachwalająca firmę) lub skorzystanie z próbek, to przemyślmy dokładnie czy na pewno ten produkt jest nam potrzebny, czy faktycznie się sprawdził i czy możemy na niego przeznaczyć tyle, ile będzie kosztował w regularnej cenie.

Chcę Wam na koniec cyklu zasygnalizować jedną, bardzo ważną rzecz – są naprawdę różni sprzedawcy. I tacy, którzy za wszelką cenę będą chcieli opchnąć produkt i jak najwięcej zarobić, i tacy, którym będzie zależało na dobrej jakości swoich produktów czy usług oraz dawaniu wartości klientom. Dlatego uważajcie, obserwujcie, pytajcie, ale nie wrzucajcie wszystkich do jednego wora. Lepiej – znajdzie takich ludzi, którym zaufacie, którzy chętnie i szczerze Wam doradzą i ich się trzymajcie 🙂

Mam nadzieję, że ten cykl był dla Was przydatny i że dzięki temu unikniecie zakupowych rozczarowań, niepotrzebnych lub za drogich zakupów i związanych z tym emocji.

Ogromnie dziękuję Wam za to, że byliście razem ze mną, że komentowaliście wpisy, dzieliliście się swoimi doświadczeniami, zadawaliście pytania i motywowaliście mnie przez cały ten czas. Dziś także zapraszam do dyskusji 🙂 Na blogu oczywiście będą się pojawiać różne artykuły, kolejne cykle (hmm… może o reklamach?), wszystko przed nami. Może jest coś, o czym chcielibyście, żebym napisała następnym razem?

Chciałabym jeszcze, korzystając z okazji, życzyć Wam wszystkiego, co najlepsze w Nowym Roku. Żeby spełniały się Wasze marzenia i plany, żebyście mieli siłę i motywację do podejmowania nowych wyzwań oraz żebyście umieli cieszyć się z małych, codziennych spraw. No i oczywiście, żebyście robili przemyślane i świadome zakupy i jak najrzadziej dawali się złapać na sztuczki sprzedawców 🙂